• Mesleki Gelişim Eğitimleri

Akademisyenler Eşliğinde İç Mimarlık Eğitimi (Erken Kayıt Avantajı %50 İndirim)

  • İstanbul

KATMAN SANAT KATMAN SANAT iç mimarlık kursuna şimdi kayıt olun! İstanbul Kadıköy Rasimpaşa İç Mimarlık Kursları.

Kurs Detayları

 
, ülkemizde ya da yurt dışında yetenek sınavlarıyla öğrenci alan Güzel Sanatlar, Mimarlık – Tasarım ve Eğitim Fakültelerine 2011 yılından beri birçok öğrenci hazırlamış ve özellikle 2015 ve 2016 yıllarında ciddi başarılara imza atmış bir sanat ve tasarım atölyesidir.
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Resim – İç Mimarlık Bölümü mezunu ve Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim - Fotoğraf Bölümü mezunu sanatçı - eğitmenler tarafından verilen dersler temel sanat eğitiminin yanı sıra bölüm sınavlarına yönelik çalışmaları da bünyesinde barındırmaktadır.
Sanatın dünden bu güne kadar uzanan ve temelini oluşturan perspektif, oran-orantı, ışık-gölge, model ve modülasyon, kompozisyon, çizgi değeri, ton zenginliği ve kadraj gibi tekniklerin öğretildiği, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi (Sanayi Nefise Mektebi & Devlet Güzel Sanatlar Akademisi)  ve Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Üniversitesi (Tatbiki Güzel Sanatlar) geleneğiyle yoğrulmuş eğitim sistemi başarımızın temelini oluşturmaktadır.


Öğrencinin baktığı tekli ya da çoklu nesne kurgularını nasıl görmesi gerektiğini, başka bir değişle görünmeyeni nasıl görünür kılması gerekeceğini, ilk başlarda uzun daha sonra yavaş yavaş süreyi kısaltarak zemine nasıl aktarması gerektiği ile çalışmaya başlanmaktadır.
Yerleştirme ve Oran-Orantı aşamasında çalışması (çizmesi) gereken yaklaşık 50 – 100 arası farklı nesne ya da nesne kompozisyonunu tamamlayan öğrenci bu aşamada uzak – yakın ilişkisini (mesafe), bulunduğu mekânda zemin – göz hizası – tavan ilişkisi ve son olarak görebildiği en sol – karşı – en sağ görüntüyü kâğıda nasıl aktarması gerektiğini arkadan öne doğru geldikçe, aşağıdan yukarıya çıktıkça gözün neyi büyük ya da neyi küçük
 algıladığını öğrenecektir.
 
Yukarıda anlatılan dört aşamayı yani 200’e yakın çizimi tamamlayan öğrenci plân ve ton aşamasına görüntüdeki ışık ve gölgeyi betimlemenin de ötesinde bir rengin 12 farklı tonunu 
 çizdiği görüntü üzerinde planlayarak aktarmayı öğrenmektedir. Bu aşama desende temel eğitimin son aşamasıdır.
 
Modelden desen çizimi ilk önce ahşap figür çizimi ile başlamaktadır. Baştan ayaklara kadar insan bedenini tanımaya başlayan öğrenci yavaş yavaş ayakta, oturan, eğilmiş ya da çok daha farklı pozisyonlarda poz veren kişiyi akademik anlamda yine uzun süreyle başlayıp yavaş yavaş süreyi kısaltarak çizmeyi öğrenir. Öğrenciye genellikle ödev olarak bu süreçte en yakınındaki insanları çizmesi istenmektedir. Ödevin amacı insanın her zaman en iyi tanıdığı ve bildiği yüz-kimlik yakınındaki olduğu vurgusunu hatırlatmak, imgesel çalışmalara alt yapı oluşturmasını sağlamaktır.
 
Ustalardan desenleri kopya ederek başlanan bu süreçte en önemli vurgu öğrencinin tarama ve tonlama tekniği kazanması içindir. Genellikle atölye dışında yapılması öngörülen bir çalışmadır. Öğrenciye gerekli olan materyaller zamanı geldiğinde her güne bir röprodüksiyon şeklinde
 tarafından dağıtılır ve öğrenci en az verilen görsel büyüklüğünde bir resim kâğıdına tükenmez kalemlerle çizer. Bu tekniğin amacı öğrencinin silgi kullanımını en aza indirgemektir.
 
Öğrenci
’a başladığı ilk günden itibaren eskiz defteri taşımak zorundadır ve bu defteri gittiği her yere götürmek ve gördüğü her şeyi özellikle de insan figürü detayı çizmek zorundadır. Bu çözümleme imgesel (hayali) desen çizimlerinde öğrenciye ciddi avantajlar sağlayacaktır.
 
’in eğitim süreci içerisinde öğrencinin en keyif aldığı ödev türüdür. Öğrenci gazete, dergi ya da fotoğraflardan kestiği birbirinden farklı renkte ya da biçimdeki materyalleri (insan, mekân, nesne vs.) bir araya getirerek 
belleğinde sınavda karşısına çıkabilecek her türlü materyali yerleştirmiş olur. Bu yöntem yaklaşık 60 öğrencinin atölye eğitimi sürecinde test edilmiş ve %90 başarı getirmiş bir yöntemdir.
 
İmgesel (Hayalden) Desen; bir nesnenin, nesne kompozisyonunun, iç ya da dış mekânın, hareketli ya da durağan insan ya da hayvan figürünün, teknik ya da asimetrik materyallerin kısacası insana dair ne varsa, söylenildiğinde akla ya da göz önüne gelen görüntünün resmedilmesidir.
sisteminde imgesel desen için yukarıda anlatılan iki maddede de alt yapı oluşturma teknikleri verilmiştir. Özellikle yetenek sınavlarına hazırlıkta öğrencilerimize aktardığımız en önemli bilgi 
. Yetenek sınavlarında istenen her zaman çok sadedir, İnsan ve insana dair olan… Öğrenciden ister gerçekçi yapsın, ister gerçeğin sınırlarını zorlasın istenen özellik çok açıktır… Kendine ait olan yaşamı ya da yaşanmışlıkları kâğıda belirli bir süre zarfında resmetmesi… Bu nedenledir ki sadece çok çizmek ya da çok iyi bir başarıya sahip olmak yetmemektedir, gerçek olan görüntüyü bütün bu kurallar çerçevesinde kendi yaşamındaki (belleğindeki) görüntüyü net bir şekilde ifade edebilmesidir.
 

Kurs.com

Kurs.com Ofline Eğitim Platformu

Akademisyenler Eşliğinde İç Mimarlık Eğitimi (Erken Kayıt Avantajı %50 İndirim)
Güncel fiyat

Fiyat al

Eğitim Özellikleri

Paylaş

Menü
Eğitimler
Arama
Medya